Prijsvoorstel
Uw verlangens en behoeften zijn specifiek.

Espace Meeting In
Altijd op de hoogte
Via onze newsletter
of via uw favoriete sociale netwerken:
     newsletter  logo Facebook  logo Twitter
Particulier ?
Espace Meeting In     Espace Meeting In


Tips & Trucs
La Claire Fontaine


Enkele tips voor een efficiënt seminarie

Aan de hand van deze checklist kunt u bijdragen aan het welslagen van uw volgende seminarie. Met deze leidraad zal uw organisatie ongetwijfeld leiden tot een prettige ontvangst en een geslaagd verloop.

De eerste stappen:

De doelstellingen van de bijeenkomst uitstippelen:

  • De data van het event bepalen (zijn er lokale gebeurtenissen die kunnen interfereren met uw geplande vergadering?)
  • Welke personen moeten aanwezig zijn ?
  • Het budget van het event vastleggen.
  • De plaats van vergadering bepalen volgens de verschillende doelstellingen.
  • De technische elementen en aanvullende behoeften bepalen die nodig zijn voor uw event (hotel, restaurant, technische vereisten en activiteiten).
  • Een uitnodiging sturen naar de deelnemers en de interveniënten

Ongeveer 3 weken vóór uw event:

  • Het aantal gereserveerde zalen en de opstelling ervan bevestigen.
  • Het aantal deelnemers bevestigen.
  • De audiovisuele behoeften oplijsten die u vooraf doorgenomen hebt met de interveniënten.
  • Het programma van de vergadering meedelen.
  • De menukeuze en het verloop van de teambuildingactiviteiten checken.
  • De reglementen en de naleving van het budget controleren.

Ongeveer 1 week vóór uw event:

  • De laatste documenten rechtstreeks doorsturen naar de plek van vergadering en controleren of ze goed zijn aangekomen.
  • De laatste audiovisuele behoeften valideren.

De dag van de vergadering:

  • Een uur voor de aanvang van de vergadering de zaal controleren. De ontbrekende punten onmiddellijk signaleren.
  • De interveniënten controleren.

Tijdens de vergadering:

  • De deelnemers en de interveniënten tijdens het verblijf bijstaan.

Het event met succes afronden:

  • Debriefing van het event.